پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3422
-
الف
+

اختتامیه جایزه شعر بهاران برگزار شد

اختتامیه اولین دوره جایزه شعر بهاران شب گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد.

اختتامیه اولین دوره جایزه شعر بهاران شب گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه شعر بهاران سه شنبه شب ۸ اسفند با حضور جمعی از شاعران جوان و هیئت داوران این جایزه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

گروس عبدالملکیان دبیر این جایزه در مراسم یادشده گفت: شعر در معنای اصیلش، تن به وسیله شدن نمی‌دهد و سعی می‌کند خود را در موقعیتی ناب تصویر کند. گاهی برخی از دوستان سراینده چنان درگیر جایزه‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنیم شعر برای جایزه است یا جایزه برای شعر؟ پس چه باید کرد؟ آیا باید جایزه‌ها را تعطیل کنیم یا جایزه ای مانند اولین دوره بهاران را طوری تعریف کنیم که در خدمت شعر باشد؟

وی افزود: شعر هر بار که خوانده می‌شود، به دنیا می‌آید و هر که آن را خوانده یعنی آن را به دنیا آورده و به گونه ای متفاوت این بچه را بزرگ می‌کند. پس شعر تا خوانده نشود، متولد نشده و شعری که خوانده نشده جنینی روی کاغذ است.

این شاعر در ادامه درباره روند داوری آثار جایزه بهاران گفت: پس از گردآوری آثار رسیده، به هر شاعر کدی اختصاصی داده شد و نام شاعر از پیشانی شعرها پاک شد تا شاعبه ای ایجاد نشود. امتیازات داوران به میانگین شعرهایی است که شاعران به دبیرخانه فرستاده اند و شاید شما یک شعر از شاعری را در این مراسم بشنوید که چندان دوستش نداشته باشید ولی باید در نظر گرفت که امتیازات به مجموع شعرهای یک شاعر داده شد.

عبدالملکیان گفت: امتیازات هم از یک تا صد اعطا شده اند. در نتیجه یک جمع بندی اتفاق افتاد و ۳۰ نفر بالاترین امتیازات را کسب کردند. اختتامیه این جایزه در واقع یک افتتاحیه و شروع حمایت‌ها از این شاعران جوان و آینده دار است.

در بخش دیگری از این مراسم ابوالفضل بانی مدیر موسسه بهاران به بیان سخنانی پرداخت و در پایان برگزیدگان این جایزه معرفی شدند.

اسامی‌افرادی که در این مراسم معرفی و تقدیر شدند، مشمول ترتیب نمی‌شود و همگی در یک سطح هستند. به این ترتیب، ۱۱ نفر به عنوان افراد تقدیرشده و برگزیده معرفی شدند.

اسامی‌افراد تقدیر شده به این ترتیب است: ساجد فاضل زاده، پیام جهانگیری، آیدا گلنسایی، صابر سعدی پور، میثم فلک ناز و محمد عسگری. برگزیدگان این جایزه نیز علیرضا عسگری، رضا یاوری، زینب صابر، ادریس بختیاری و آریا صدیقی بودند.

ب س/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر